ISSN: 2564-7431
Önlisans ve Lisans Öğrencilerinin İnternet Kullanım Seviyelerinin Karşılaştırılması ve Eğitime Katkısı; Hacettepe Üniversitesi Örneğ
1
Yıldız Journal of Educational Research 2017; 2(2): 1-20 DOI: 10.51280/yjer.2017.008
Full Text PDF (Turkish)

Abstract

Nowadays internet usage increasing every day and caters to a wide audience. It is easier to use and access the Internet from anywhere in the world with the use of high technology and through the development of mobile communications. Especially correct and active use of the Internet can provide an important contribution to education. In this study, the student’s internet usage trends in vocational high school, engineering and social science in different programs were investigated. With this research, Internet usage levels and the contribution of education to students were evaluated with a questionnaire. The research samples are composed of the students of Hacettepe University (HU) Polatlı Vocational School of Technical Sciences (VHS), Geomatics Engineering in Faculty of Engineering and Department of Finance in Faculty of Economics and Administrative Sciences. The questionnaire data were evaluated with the relevant software’s and research the validity of the hypothesis tested. It was concluded that the student groups and levels of internet usage trends have differentiation of contributions to education depending on criteria such as; the frequency of internet use, level of knowledge and access to the internet.


Önlisans ve Lisans Öğrencilerinin İnternet Kullanım Seviyelerinin Karşılaştırılması ve Eğitime Katkısı; Hacettepe Üniversitesi Örneği
1
Yıldız Journal of Educational Research 2017; 2(2): 1-20 DOI: 10.51280/yjer.2017.008

Günümüzde internet kullanımı her geçen gün daha da artmakta ve geniş kitlelere hitap etmektedir. Yüksek teknoloji kullanımı ve mobil iletişimin gelişmesi sayesinde dünyanın her yerinden internete erişim gittikçe daha da kolaylaşmaktadır. Özellikle internetin doğru ve aktif kullanımı eğitim-öğretime önemli katkılar sağlayabilmektedir. Bu çalışmada farklı programlarda eğitim gören meslek yüksekokulu öğrencileri (önlisans) ile lisans eğitimi alan mühendislik ve sosyal bilim alanlarındaki öğrencilerin internet kullanım eğilimleri araştırılmıştır. Araştırma ile öğrencilerin internet kullanım seviyeleri ve internet kullanımının eğitim-öğretime katkısı, yapılan bir anket çalışması ile değerlendirilmiştir. Araştırma örneklemi, tümü Hacettepe Üniversitesi (HÜ) bünyesinde yer alan Polatlı Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu (PTBMY), Mühendislik Fakültesi Geomatik Mühendisliği ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü öğrencilerinden oluşmaktadır. Anket çalışması ile toplanılan veriler, ilgili yazılımlarla değerlendirilmiş ve araştırma varsayımının geçerliliği test edilmiştir. Buna göre, söz konusu öğrenci gruplarının internet kullanım eğilimlerinin ve seviyelerinin; internet kullanım sıklığı, bilgi düzeyi, erişim imkânları gibi kriterlere bağlı olarak eğitim öğretime katkılarının farklılaştığı bulgusuna ulaşılmıştır.