ISSN: 2564-7431
1
2
Yıldız Journal of Educational Research 2018; 1(3): 62-76 DOI: 10.51280/yjer.2018.003
Full Text PDF (Turkish)

Abstract

In this study, it is aimed to determine the perception of teachers in secondary schools. The state schools in the district of Beşiktaş, Istanbul were applied to 106 teachers who were working in the 5th grade likert type with a .84 and .92 level. The level of esi continuous learning 106 of the teachers was mad continuous learning 106. ; Tır Sharing devices ”were found to be high in the middle class“ strengthened employees orta level, “supportive leadership orta level medium,“ supportive leadership orta level medium, ”general organizational learning perception” level medium “dialogue and research” level. In addition, it was determined that female teachers had higher scores than male teachers.


Ortaokul Öğretmenlerine Göre Öğrenen Örgüt Algısı
1İstanbul Aydın Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi Ortak Eğitim Yönetimi Denetimi Ana Bilim Dalı
2Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
Yıldız Journal of Educational Research 2018; 1(3): 62-76 DOI: 10.51280/yjer.2018.003

Bu araştırmada ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin öğrenen örgüt algısını belirlemek amaçlanmıştır. İstanbul ili Beşiktaş ilçesinde bulunan devlet ortaokullarında görev yapmakta olan 106 öğretmene güvenirlik derecesi .84 ve .92 olan 5 dereceli likert tipinde hazırlanmış 43 maddeli “öğrenen örgüt algı ölçeği” uygulanmıştır Araştırma sonucunda öğretmenlerin “sürekli öğrenme” düzeyi orta, “takım halinde öğrenme” düzeyi orta; “paylaşımcı sistemler” düzeyi orta “güçlendirilmiş çalışanlar” düzeyi orta, “sistemler arası bağlantı” düzeyi orta), “destekleyici liderlik” düzeyi orta, “genel örgütsel öğrenme algısı” düzeyi orta “diyalog ve araştırma” düzeyi yüksek olarak saptanmıştır. Buna ek olarak kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre güçlendirilmiş çalışanlar puanlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir.