ISSN: 2564-7431
1
Yıldız Journal of Educational Research 2019; 1(4): 101-121 DOI: 10.51280/yjer.2019.006
Full Text PDF (Turkish)

Abstract

Since mankind began to exist, he started to produce tools to keep his life and make his job easier. Transportation, which has reached a certain development with the invention of the wheel, has become an inevitable service today in order to support people socially, economically and culturally. The purpose of this research is to compare driver education and practice exams of the European Union countries and Turkey. This studyis important in terms of determining the areas that need improvement in Turkey by considering the content of driver training, application of exams and requirements of obtaining a driver's license. This research was carried out with a qualitative research approach in accordance with its purpose. In the research, the document analysis method was used and national education documents and the studies on driver training in the European Union countries, examination standards and the requirements for obtaining a driver's license were scanned. Therefore, economic development will be achieved as a result of the drivers' training in the specified models and fulfilling the requirements of this training in Turkey’s transportation system. In the advanced stage, in line with this research study, a new model proposal can be brought in consideration of our country's own conditions.


Türkiye ile Avrupa Birliği ülkelerinin sürücü eğitimleri ve sınav süreçleri bağlamında karşılaştırılması
1
Yıldız Journal of Educational Research 2019; 1(4): 101-121 DOI: 10.51280/yjer.2019.006

İnsanoğlu var olmaya başladığından itibaren yaşamını idame ettirmek ve işini kolaylaştırmak için alet üretmeye başlamıştır. Tekerleğin icadıyla belli bir gelişime erişen ulaşım; günümüzde insanları sosyal, ekonomik ve kültürel yönden desteklemek amacıyla kaçınılmaz bir hizmet haline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği ülkelerinin sürücü eğitimi ve uygulama sınavlarını kendi yaşam koşulları bağlamında ele alarak Türkiye’deki sürücü eğitimi ve uygulama sınavlarının karşılaştırılmasını yapmaktır. Söz konusu araştırma sürücü eğitimlerinin içeriği, uygulama sınav kuralları ve sürücü belgesi almanın koşulları dikkate alınarak ülkemizdeki iyileştirmesi gereken alanların belirlenmesi açısından önemlidir. Bu araştırma, amacına uygun olarak nitel araştırma yaklaşımıyla yürütülmüştür. Araştırmada, Avrupa Birliği ülkelerindeki sürücü eğitimleri, uygulama sınav standartları ve sürücü belgesi alma koşullarını ele alan araştırmalar ve ulusal belgeler taranarak doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Türkiye’de yer alan ulaştırma sisteminde sürücü ve sürücü eğitmenleri önemli bir yer tutmaktadır. Dolayısıyla belirtilen modeller çerçevesinde sürücülerin eğitim almaları ve söz konusu ulaştırma sisteminde bu eğitimin gerekliliklerini yerine getirmelerinin bir sonucu olarak ekonomik kalkınma sağlanmış olacaktır. Söz konusu kalkınma beraberinde bütüncül bir yaklaşımla 2023 Eğitim Vizyonu felsefesinde yer alan teori ve pratiği uzlaştırabilen insan doğasına alt yapı oluşturabilecektir. İleri aşamada bu araştırma çalışması doğrultusunda ülkemizin kendi koşulları göz önünde bulundurularak yeni model önerisi getirilebilir.