ISSN: 2564-7431
1
Yıldız Journal of Educational Research 2020; 2(5): 51-83 DOI: 10.51280/yjer.2020.008
Full Text PDF (Turkish)

Abstract

This study aims to determine the problems that classroom teachers face from the moment they start to work and what kind of applications they do against these problems and to determine the solution suggestions of these teachers. This study is a case study which was established within the framework of qualitative research approach. Snowball sampling method was used in the study. The data obtained in the study were collected by the researcher through a semi-structured interview. The data obtained from the research were analyzed using content analysis. The frequency values of the responses given in the interpretation of the data were taken into consideration. Classroom management, inclusion students in unwanted student behavior classes, teaching process, courses with the most problems, parents' problems related to administrative affairs sub-dimensions of teachers were identified and what they did in the face of these problems were revealed. Suggestions were made regarding these results.


Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Problemler ve Öğretmenlerin Bu Problemlerin Üstesinden Gelebilmek İçin Yaptığı Uygulamalar
1Yozgat Bozok Üniversitesi Çekerek Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü, Çocuk Gelişimi Programı, Çekerek/YOZGAT
Yıldız Journal of Educational Research 2020; 2(5): 51-83 DOI: 10.51280/yjer.2020.008

Bu çalışma sınıf öğretmenlerinin göreve başladıkları andan itibaren karşılaştıkları problemleri ve bu problemlere karşı ne tür uygulamalar yaptıkları belirlemek ve öğretmenlerin bu problemler ile ilgili çözüm önerilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde oluşturulmuş durum çalışmasıdır. Çalışmada kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin yorumlanmasında verilen cevapların frekans değerleri dikkate alınmıştır. Sınıf yönetimi, istenmeyen öğrenci davranışı sınıflarında bulunan kaynaştırma öğrencileri, öğretim süreci, en çok problem yaşadığı dersler, öğrenci velileri idari işler alt boyutlarına ilişkin öğretmenlerin yaşadıkları problemler belirlenmiş ve bu problemler karşısında neler yaptıkları ortaya çıkarılmıştır. Bu sonuçlara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.